Junija sem bila povabljena v Dublin, na #retailgoogle konferenco.
To je bil nedvomno najbolje organiziran dohodek, na katerem sem kdaj bila. Izredna organizacija, odlične govornice in govorci, veliko poučnih primerov iz prakse, predstavitev pomembnih trendov v industriji, Googleovih novih orodij in pa tudi druženje z ljudmi iz panoge.
Program je bil premišljen, moderiral ga je suvereni in izredno duhoviti Scott Field. Vsako predavanje je imelo povzetek, rep in glavo, odlično strukturo in izhodišča za naslednje predavanje, res premišljeno pripravljeno in povezano.
Najprej si, ob prihodu v Googlov kompleks v Dublinu navdušen-a nad Googleovo (vsaj navidezno) učinkovitostjo. Od kopice ljudi, ki so tekom konference na voljo za kar koli, od intenzivnega anketiranja o zadovoljstvu, pa do držanja vrat, strežbe, povezovalcev, obilice odlične hrane, pijače, sadja, do drobnih pozornosti in zelo prijetnega okolja. Prav na vsako malenkost so mislili in prav nič ni šlo narobe.
No, Google gosti takšne konference kar naprej in tukaj res obvladajo: z izobraževanjem svojih strank in malček razvajanja najbolj učinkovito dosežejo, da njihove storitve in servise tudi uporabljamo. Dobro se namreč zavedajo, da če smo naročniki zadovoljni in uspešni, da so potem to lahko tudi oni.
Konferenca je imela tudi svojo mobilno aplikacijo, ki nas je udeležence povezovala, v njej so bila razna obvestila, obilo kratkih anket, mnoge celo “real time” – sproti, v času predavanj in so bili rezulti komentirani takoj.
Skušala sem strniti v krajše povzetke najpomembnejše točke konference, moje končno poročilo ima namreč kar 124 slajdov in verjemi, to je bilo nadvse težko delo. Opravičujem se tudi za neprevedene izraze in internetščino.
Rdeča nit konference nas je peljala skozi 4 glavne sklope “See – Think – Do – Care“, saj AIDA model (Awareness – Interest – Decision – Action) postaja zastarel.
Google že dolgo ni več samo iskalnik
Čeprav imaš morda občutek, da se razen Pokemon Go trenutno ne dogaja nič presenetljivo vzemirljivega, internetni svet naravnost brbota in se dogajajo velike spremembe. Če pogledamo že sam Google: ta že dolgo ni več samo iskalnik, temveč postaja naš osebni pomočnik. Samo hiter pogled, kam se razvija Google in njegovi sateliti:
- Predictive search
- Voice search
- Deep machine learning
- Samodejni odgovori na emaile (ja, resno!)
- Postaja platforma.
Mobilno
Živimo v času mobilnih telefonov. Povprečno pogledamo uporabniki na mobilni telefon 150 x dnevno. Dejstvo je, da uporabniki ne gremo več na mrežo (online), ampak zdaj ves čas živimo online. Nakonektani smo 24/7.
Kaj to pomeni za nas, oglaševalce in retailerje?
- Ne obstaja več online in offline prodaja. Ločnice ni več. Prav vsaka prodaja ima v sebi nekaj digitalnega.
- Ljudje najprej naredimo raziskavo na internetu in nato gremo v trgovino naravnost po izdelek, katerega smo se namenili kupiti. Ni več sprehajanja po fizičnih trgovinah, pregledovanje opcij ob nakupu ampak vse to opravimo že online (footfall decline 53%).
- A 84 – 90 % prodaje še vedno zgodi v fizičnih trgovinah. Le da bo na te nakupe vplivala online raziskava, in to v 60%.
- Oglaševalci v poplavi vsebin, oglasov in aplikacij, lovimo t.i. mikro trenutke (micro moments), poglej:
Povezovanje online/offline, vpliv
Google že zelo intenzivno dela na povezovanju online in offline spremljanja kupcev. Večno vprašanje namreč je, na katerega zaradi številnih dejavnikov ne moremo vedno najbolj točno dogovoriti: koliko so aktivnosti na digitalu, npr. točno določeni oglasi ali vsebine – dejansko res pripeljale/pripeljali v trgovino? Predvsem – koliko teh in analizo, kakšni so bili njihovi nakupi?
Nizke cene, popusti ali nakupovalna izkušnja?
Nakupovanje je bilo nekoč izkušnja. Sedaj pa prodajalci ponujamo izdelke po najnižjih cenah in popuste vseprek. Prodajalci se moramo vrniti nazaj – k izkušnji. Za preživetje pa moramo razmišljati kar se da inovativno.
Nazaj k mikromomentom, izzivi
Kupce dosegamo preko mikromomentov. A število kupcev je veliko (multimoments). Kako jih lahko dosežemo? Ljudje pa smo ves čas online in to ne samo na eni napravi. Model se je spremenil, kako torej obdržimo zavedanje, percepcijo (awareness), če je razpršenost velika?
Povzemimo: oglaševalci pridemo do uporabnikov na več različnih točkah -> teh točk je ogromno -> naša sporočila se porazgubijo. Torej imamo nove izzive -> natančne segmentacije in ali potrebujemo še več frekvence in še več dosega?
Ker? Ker že dolgo ne obstaja več: “Kupite naše izdelke, mi smo na billboardu” miselnost.
Spremembe modela
Nekoč push-pul model, ki je s pojavom družabnih omrežij in internetov postal zastarel, se spreminja sedaj v neskončen push – pull – push – pull – push … itn. Tudi lijak blagovne znamke se je spremenil, kar predstavlja blagovnim znamkam nov izziv. Awareness je push, oglaševalci pa potrebujemo engagement – pull.
Vsebine
Vsebine so v sedanjem času izredno pomembne. Saj enostavno velja: bolj, kot so ljudje navdušeni nad sporočilom, bolj se bodo angažirali (enagagement).
Odličen primer t.i. curation driven content-a je poljska blagovna znamka Castorama, ki je samo v 2 letih zgradila blagovno znamko z več kot 1,5 mio naročnikov in to samo na You Tube. Kako? Z relevantnimi vsebinami. Poglej:
Mimogrede: ob vsem hajpu okoli Facebooka, Twitterja, Instagrama in ostalih, oglaševalci premnogokrat pozabljamo (well, pozabljate, ker jaz ne :-)) na You Tube. Ima neverjeten doseg, veliko oglaševalskih orodij. Mlajši gledajo You Tube veliko več kot TV, kar 19% jih sploh nima več televizije. Kje pa je še vedno največ daleč oglaševalskega budgeta? No, res pa je, da ima televizija še vedno največjo efektivnost. A kako dolgo?
Povzetek
Gonilna sila sprememb so ljudje, ki so ves čas nakonektani, uporabljajo več različnih naprav in morajo biti ves čas seznanjeni z informacijami.
Mobilni telefon je postal naš “osebni nakupovalni svetovalec”, distinkcija med online in offline je vedno manjša in vedno bolj zamegljena. Tudi oglaševanje se je spremenilo.
***
Kaj pa ti meniš, kako se spreminjajo blagovne znamke, poslovni modeli in načini oglaševanja v zadnjem času? Spremljaš trende in iščeš nove poti in načine? Kako, povej v komentarju spodaj!
****
V naslednjem zapisu ali zapisih pa še o qualified audiences, vsebinskih strategijah, storytellingu, kako voziti med različnimi zasloni (desktop, tablet, mobile), o zanimivih podatkih potrošniškega barometra, kaj dejansko uporabniki iščejo na spletu, o t.i. youtuberjih, kako se odločajo hiper informirani kupci, zakaj postaja mobile tako pomemben, kako je veliki okoreli Macy*s spremenil poslovni model zaradi online-a, pa nekaj o globalnih ekonomskih trendih, vplivu demografskih sprememb, uporabniški izkušnji, o Dynamic Responsive Ads-ih, pa vse do tega, kako moramo poseči dlje od zadnjega klika.
One thought on “Poročilo z Google Retail konference, 1. del”
Comments are closed.