V prvem delu poročila z Google Retail konference smo šli čez nekaj temeljnih sprememb in trendov v internet in retail industriji. Sedaj pa h konkretnejšim temam.
Kvalificirana ciljna publika (Qualified Audience)
Nisem prepričana, če je moj prevod O.K., zato bom raje uporabljala izraz Qualified Audience.
Podatki nas pogosto presenetijo
Povej, kaj meniš:
- Kolikšen je % ljudi, ki kupujejo izdelke za otroke, pa živijo v gospodinjstvu brez otrok?
- Kolikšen je % žensk, ki „raziskujejo“ in iščejo dodatne informacije o športnih izdelkih na mobilnih telefonih?
- Kolikšen je % žensk, ki „raziskujejo“ in iščejo dodatne informacije o izdelkih za obnovo stanovanja in popravilo reči doma na mobilnih telefonih?
- Koliko t.i. spletnih vplivnežev (influencers) je bilo moških na področju izdelkov za nego kože in telesa v zadnjih 6 mesecih?
Zapiši v komentar, kaj meniš, koliko? Odgovore ti zaupam … hehe, po oglasih. Da, presenetljivi so!
Bistvena vprašanja za nas
Kako?
- določimo vsebinsko strategijo in kvalificirano ciljno publiko
- povečamo prepoznavnost z dobrimi vsebinami (storytelling)
- postavimo marketinško strategijo
- gradimo prepoznavnost na vseh možnih “zaslonih” in s tem povečamo doseg
- analiziramo in merimo, izboljšujemo in ponovno testiramo
Google Consumer Barometer
Potrošniške raziskave so izredno pomembne. Uspešna podjetja in blagovne znamke jih redno spremljajo in strateško vplivajo na poslovne modele. Google Consumer Barometer (GCM) je preprosto orodje, s katerim dobiš vpogled v uporabo interneta po svetu, tudi v Sloveniji. Kakšna je metodologija zajema podatkov, si lahko prebereš tukaj. Seveda so pomembne tudi profesionalne, naročene in specializirane raziskave, a z GCB lahko dobiš hitro in enostavno pomemben vpogled.
Nekaj zanimivih rezultatov GCM za Slovenijo
Katere naprave uporabljamo v Sloveniji?
Kako v Sloveniji uporabljamo več naprav (tudi TV) hkrati:
Kako gledamo TV?
Ali ob televiziji hkrati uporabljamo še druge naprave?
Kako uporabljamo internet in za kaj?
Tega je ogromno, na strani GCB lahko dobiš še veliko zanimivih informacij. Samo še tale…
Kje so potrošniki prvič videli oglas za izdelek, ki so ga kupili in si ga zapomnili?
Online, ha!
Poleg raznih brand trackerjev je lahko GCB zagotovo izredeno pomeben vir strateških usmeritev v podjetju, še posebej za digitalni del in sodelovanje z drugimi prodajnimi kanali.
Kaj pa uporabniki, poleg informacij, iščejo na spletu?
Zabavo in navdih.
Si opazil/a, da so v zadnjem času oglasi izrazito čustveni, se osredotočajo na občutke, srečo, dosežke?
Moji streami na Facebooku in Twitterju so bili polni s tem oglasom. To je zgodba z izredno močnimi emocionalnimi sprožilci:
Ravnokar poteka eden največjih biznisov – olimpijske igre. Poglej ta občutja, Coca-Colini kampanji pa sta poimenovani Zlati občutki in Zlata dejanja:
In ta:
Poučen, zanimiv, v videu pa so že direktne povezave do izdelkov, ki jih lahko kupiš, Gilette:
Youtuberji
Zdaj smo prišli do t.i. “youtuberjev“. Tudi vaš najstniški sin ali hči preživi ure in ure z gledanjem youtubarjev? Se zavedaš, da so ti youtubarji zelo zelo vplivni , so t.i. “shopping infulencer-ji“?
Več je zapisanega tukaj, s primerom nekaj kampanj, ki so jih naredile blagovne znamke z You Tube vplivneži, tu je primer z Andrew Halesom, ki ima več kot 2 milijona naročnikov na svojem You Tube kanalu:
Kar vprašaj svojega najstnika/najstnico, kdo je PewDiePie! 47 milijonov naročnikov na You Tube kanalu.
Ali imamo v Sloveniji prave youtuberje? Imamo!
Slovenska tvitosfera predlaga naslednje: Nika Erculj (skoraj 300.000 naročnikov, jutuba v angleščini), Barbara4u2c (skoraj 20.000 naročnikov, jutuba v angleščini), Luka Marcetiča (11.000 naročnikov), Gojko Ajkula (skoraj 43.000 naročnikov), ter ogromno gejmerjev. Slednji imajo zelo visoko število naročnin in so definitivno zanimivi, če ciljamo določeno ciljno skupino.
- 64% kupcev pravi, da je Youtube influencer vplival na njihovo nakupno odločitev.
- 40% kupcev pravi, da so ob in po ogledu videa na You Tubeu obiskali trgovino ali spletno stran blagovne znamke.
- 62% ljudi si je ogledalo unboxing videe v fazi raziskave izdelka pred nakupom.
Kako se torej odločajo hiper informirani kupci?
Nakupovalna pot se je spremenila. Zeeeh, nič novega, to že vemo. Spomnimo:
Faza raziskave v nakupnem procesu se je preselila na online.
Digital že zelo in bo še bolj vplival na nakupne odločitve.
Dejstva:
Povprečno smo uporabniki na mobilnem telefonu 3 ure na dan, telefon čekiramo 150x dnevno.
Google že beleži veliko večje število iskanj na mobilnih napravah kot na desktop računalnikih.
90% iskanj o odpiralnih časih trgovin se izvrši na mobilnih napravah.
26% spletnih nakupov se že zgodi na mobilnih napravah.
Hiper informirani kupci gredo torej na splet po informacije. Kako iščejo informacije?
Mobilni telefon je postal naš osebni svetovalec, vedno je tukaj in je zabrisal meje med online in offline.
Danes:
Nekoč:
Kaj je tu novega?
Nekoč smo vsi dobili enak oglas. Danes pa je nekaj bistveno drugače: 1. uporabniki dobivamo personalizirane oglase in 2. dobivamo remarketing oglase.
Odgovor je na dlani:
Povzetek
Gonilna sila sprememb so ljudje, ki so ves čas nakonektani, uporabljajo več različnih naprav in morajo biti ves čas seznanjeni z informacijami.
Mobilni telefon je postal naš “osebni nakupovalni svetovalec”, distinkcija med online in offline je vedno manjša in vedno bolj zamegljena. Tudi oglaševanje se je spremenilo.
Ciljna publika ni nujno vedno tista, za katero predvidevamo, da je “naša”, spremljanje tržnih raziskav je pomembo.
***
Kaj pa ti meniš, kako se spreminjajo blagovne znamke, poslovni modeli in načini oglaševanja v zadnjem času? Spremljaš trende in iščeš nove poti in načine? Kako, povej v komentarju spodaj!
****
V naslednjem zapisu ali zapisih pa še o tem, kako je veliki okoreli Macy*s spremenil poslovni model zaradi online-a, pa nekaj o globalnih ekonomskih trendih, vplivu demografskih sprememb, uporabniški izkušnji – sploh na mobilnih napravah, o Dynamic Responsive Ads-ih, pa vse do tega, kako moramo poseči dlje od zadnjega klika.
Krasen in zelo poučen zapis! Hvala ti!