Poročilo z Google Retail konference, 2. del

V prvem delu poročila z Google Retail konference smo šli čez nekaj temeljnih sprememb in trendov v internet in retail industriji. Sedaj pa h konkretnejšim temam.

Kvalificirana ciljna publika (Qualified Audience)

Nisem prepričana, če je moj prevod O.K., zato bom raje uporabljala izraz Qualified Audience.

Podatki nas pogosto presenetijo

Povej, kaj meniš:

  • Kolikšen je % ljudi, ki kupujejo izdelke za otroke, pa živijo v gospodinjstvu brez otrok?
  • Kolikšen je % žensk, ki „raziskujejo“ in iščejo dodatne informacije o  športnih izdelkih na mobilnih telefonih?
  • Kolikšen je % žensk, ki „raziskujejo“ in iščejo dodatne informacije o  izdelkih za obnovo stanovanja in popravilo reči doma na mobilnih telefonih?
  • Koliko t.i. spletnih vplivnežev (influencers) je bilo moških na področju izdelkov za nego kože in telesa v zadnjih 6 mesecih?

Zapiši v komentar, kaj meniš, koliko? Odgovore ti zaupam … hehe, po oglasih. Da, presenetljivi so!

Bistvena vprašanja za nas

google-retail5

Kako?

  • določimo vsebinsko strategijo in kvalificirano ciljno publiko
  • povečamo prepoznavnost z dobrimi vsebinami (storytelling)
  • postavimo marketinško strategijo
  • gradimo prepoznavnost na vseh možnih “zaslonih” in s tem povečamo doseg
  • analiziramo in merimo, izboljšujemo in ponovno testiramo

google-retail6

Google Consumer Barometer

Potrošniške raziskave so izredno pomembne. Uspešna podjetja in blagovne znamke jih redno spremljajo in strateško vplivajo na poslovne modele. Google Consumer Barometer (GCM) je preprosto orodje, s katerim dobiš vpogled v uporabo interneta po svetu, tudi v Sloveniji. Kakšna je metodologija zajema podatkov, si lahko prebereš tukaj. Seveda so pomembne tudi profesionalne, naročene in specializirane raziskave, a z GCB lahko dobiš hitro in enostavno pomemben vpogled.

Nekaj zanimivih rezultatov GCM za Slovenijo

Katere naprave uporabljamo v Sloveniji?

google-retail11

Kako v Sloveniji uporabljamo več naprav (tudi TV) hkrati:

google-retail7

google-retail8

Kako gledamo TV?

google-retail9

Ali ob televiziji hkrati uporabljamo še druge naprave?

google-retail10

Kako uporabljamo internet in za kaj?

google-retail12

Tega je ogromno, na strani GCB lahko dobiš še veliko zanimivih informacij. Samo še tale…

Kje so potrošniki prvič videli oglas za izdelek, ki so ga kupili in si ga zapomnili?

google-retail13

Online, ha!

Poleg raznih brand trackerjev je lahko GCB zagotovo izredeno pomeben vir strateških usmeritev v podjetju, še posebej za digitalni del in sodelovanje z drugimi prodajnimi kanali.

Kaj pa uporabniki, poleg informacij, iščejo na spletu?

Zabavo in navdih.

google-retail14

Si opazil/a, da so v zadnjem času oglasi izrazito čustveni, se osredotočajo na občutke, srečo, dosežke?

Moji streami na Facebooku in Twitterju so bili polni s tem oglasom. To je zgodba z izredno močnimi emocionalnimi sprožilci:

Ravnokar poteka eden največjih biznisov – olimpijske igre. Poglej ta občutja, Coca-Colini kampanji pa sta poimenovani Zlati občutki in Zlata dejanja:

In ta:

Poučen, zanimiv, v videu pa so že direktne povezave do izdelkov, ki jih lahko kupiš, Gilette:

Youtuberji

Zdaj smo prišli do t.i. “youtuberjev“. Tudi vaš najstniški sin ali hči preživi ure in ure z gledanjem youtubarjev? Se zavedaš, da so ti youtubarji zelo zelo vplivni , so t.i. “shopping infulencer-ji“?

Več je zapisanega tukaj, s primerom nekaj kampanj, ki so jih naredile blagovne znamke z You Tube vplivneži, tu je primer z Andrew Halesom, ki ima več kot 2 milijona naročnikov na svojem You Tube kanalu:

Kar vprašaj svojega najstnika/najstnico, kdo je PewDiePie! 47 milijonov naročnikov na You Tube kanalu.

Ali imamo v Sloveniji prave youtuberje? Imamo!

Slovenska tvitosfera predlaga naslednje: Nika Erculj (skoraj 300.000 naročnikov, jutuba v angleščini), Barbara4u2c (skoraj 20.000 naročnikov, jutuba v angleščini), Luka Marcetiča (11.000 naročnikov),  Gojko Ajkula (skoraj 43.000 naročnikov), ter ogromno gejmerjev. Slednji imajo zelo visoko število naročnin in so definitivno zanimivi, če ciljamo določeno ciljno skupino.

  • 64% kupcev pravi, da je Youtube influencer vplival na njihovo nakupno odločitev.
  • 40% kupcev pravi, da so ob in po ogledu videa na You Tubeu obiskali trgovino ali spletno stran blagovne znamke.
  • 62% ljudi si je ogledalo unboxing videe v fazi raziskave izdelka pred nakupom.

Kako se torej odločajo hiper informirani kupci?

Nakupovalna pot se je spremenila. Zeeeh, nič novega, to že vemo. Spomnimo:

google-retail15

Faza raziskave v nakupnem procesu se je preselila na online.

google-retail16

Digital že zelo in bo še bolj vplival na nakupne odločitve.

google-retail17

Dejstva:

Povprečno smo uporabniki na mobilnem telefonu 3 ure na dan, telefon čekiramo 150x dnevno.

Google že beleži veliko večje število iskanj na mobilnih napravah kot na desktop računalnikih.

google-retail18

90% iskanj o odpiralnih časih trgovin se izvrši na mobilnih napravah.

26% spletnih nakupov se že zgodi na mobilnih napravah.

Hiper informirani kupci gredo torej na splet po informacije. Kako iščejo informacije?

google-retail19

Mobilni telefon je postal naš osebni svetovalec, vedno je tukaj in je zabrisal meje med online in offline.

Danes:

google-retail20

Nekoč:

google-retail21

Kaj je tu novega?

google-retail22

Nekoč smo vsi dobili enak oglas. Danes pa je nekaj bistveno drugače: 1. uporabniki dobivamo personalizirane oglase in 2. dobivamo remarketing oglase.

Odgovor je na dlani:

google-retail23

Povzetek

Gonilna sila sprememb so ljudje, ki so ves čas nakonektani, uporabljajo več različnih naprav in morajo biti ves čas seznanjeni z informacijami.

Mobilni telefon je postal naš “osebni nakupovalni svetovalec”, distinkcija med online in offline je vedno manjša in vedno bolj zamegljena. Tudi oglaševanje se je spremenilo.

Ciljna publika ni nujno vedno tista, za katero predvidevamo, da je “naša”, spremljanje tržnih raziskav je pomembo.

***

Kaj pa ti meniš, kako se spreminjajo blagovne znamke, poslovni modeli in načini oglaševanja v zadnjem času? Spremljaš trende in iščeš nove poti in načine? Kako, povej v komentarju spodaj!

****

V naslednjem zapisu ali zapisih pa še o tem, kako je veliki okoreli Macy*s spremenil poslovni model zaradi online-a, pa nekaj o globalnih ekonomskih trendih, vplivu demografskih sprememb, uporabniški izkušnji – sploh na mobilnih napravah, o Dynamic Responsive Ads-ih, pa vse do tega, kako moramo poseči dlje od zadnjega klika.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

One thought on “Poročilo z Google Retail konference, 2. del”

Comments are closed.